Organisationsdiagram
Kommunalbestyrelse
Kommunalbestyrelsen er den øverste lokalpolitiske myndighed i Gentofte Kommune.
Gentoftes kommunalbestyrelse har 19 medlemmer og vælges for en periode på 4 år ad gangen.
Seneste valg fandt sted den 16. november 2021.
Se, hvem der er medlemmer af kommunalbestyrelsen
Læs om politisk arbejdsform i Gentofte Kommune
Læs dagsordener og referater fra kommunalbestyrelsen, stående udvalg og opgaveudvalg
Borgmester
Borgmester i Gentofte Kommune:
Michael Fenger (C)
Borgmestersekretariatet telefon: 39 98 00 05.
Mail: borgmesteren@gentofte.dk
Kommunaldirektør
Kommunaldirektør i Gentofte Kommune:
Torben Frølich
Telefon sekretariat: 39 98 00 11
Tværgående Funktioner
Tværgående Funktioner har ansvaret for:
- HR, Personalejura og Innovation
- Strategi og Analyse
- Digitalisering og IT
- Borgmestersekretariatet
- Jura
- Kommunikation
- Økonomi og Personale
Kommunaldirektør: Torben Frølich
Mail: kommunaldirektoeren@gentofte.dk
Økonomi- og digitaliseringsdirektør: Mikkel Solgaard Bojsen-Møller
Mail: msbo@gentofte.dk
Økonomi og Personale
Økonomi og Personale er den centrale økonomi- og personalefunktion i Gentofte Kommune.
Økonomi og Personale varetager:
- Den økonomiske planlægning, økonomistyring og budgetopfølgning for kommunens samlede virksomhed
- Strategisk rådgivning af kommunalbestyrelse, direktion og kommunens ledere i økonomiske spørgsmål
- Analyser og understøttelse af arbejdet med effektivisering
- Hovedparten af kommunens betalinger/bogføringer, relation til kommunens bank, ekstern revisor, likviditetsstyring, finansiering, kapitalforvaltning og ejendomsskatter
- Systemadministration af kommunens økonomisystem
- Udbud af varer og tjenesteydelser samt indkøbsaftaler, herunder fremme brug af indkøbsaftaler (compliance)
- Løn- og personaleadministration samt brugerstyring, herunder datafortolkning og formidling, forhandlinger omkring lederlønninger, forhåndsaftaler og arbejdstidsaftaler samt overenskomstfortolkning og formidling
Økonomi- og Digitaliseringsdirektør: Mikkel Solgaard Bojsen-Møller
Leder af Budget, Styring, Personale og Betaling: Inge Lene Møller
Leder af Udbud og Kontrakt: Jan Abrahamson
Fælles postkasse ved kontakt: oekonomi@gentofte.dk
HR, Personalejura og Innovation
HR, Personalejura og Innovation understøtter organisationen inden for strategisk udvikling, innovation samt yder juridisk bistand i ansættelsesret med faglighed, inspiration, værktøjer og konkret hjælp på alle niveauer.
Vi arbejder med:
- Strategiudvikling og –implementering
- Ledelses-, medarbejder- og organisationsudvikling
- Innovation
- Rekruttering
- Interne kurser
- Arbejdsmiljø
- Konsulentbistand
- Coaching – individuelt og i grupper
- Understøttelse af MED-organisationen
- Juridisk bistand i ansættelsesret og ledelsesunderstøttelse
Kommunaldirektør: Torben Frølich - kommunaldirektoeren@gentofte.dk
Leder af HR, Personalejura og Innovation: Trine Jordahn-Nielsen - tjon@gentofte.dk
Digitalisering og IT
Digitalisering og IT står for:
- Support til kommunens 6500 it-brugere
- Ansvar for den overordnede IT-strategi og Digitaliseringsplan
- Ansvar for samlet IT-økonomi og anlægsbevillinger på tværs af kommunen
- Udvikling og automatisering af it-processer
- Implementering af digitale løsninger, herunder MitID, Ny Digital Post og andre fællesoffentlige og -kommunale systemer og løsninger
- Udvikling og drift af sikker og stabil it-infrastruktur
- Overholdelse af revisions- og compliancekrav for it-processer og informationssikkerhed
- Rådgivning, analyse og bistand i forbindelse med anskaffelse af IT og løsning af opgaveområdernes behov
- Indkøb og styring af IT-udstyr og licenser.
Økonomi- og Digitaliseringsdirektør: Mikkel Solgaard Bojsen-Møller - msbo@gentofte.dk
Leder af Digitalisering og It: Anders Brahm - apbr@gentofte.dk
Tlf. 39 98 00 00
Mail: gentofte@gentofte.dk
Strategi og Analyse
Strategi og Analyse understøtter direktionens strategiske ledelse af hele organisationen og den strategiske udvikling af forvaltningen Tværgående Funktioner.
Strategi og Analyse løser tværgående udviklingsopgaver særligt i forbindelse med de store strategiske satsninger i organisationen.
Derudover er afdelingen direktionssekretær og mødeforbereder for borgmesteren og kommunaldirektøren til eksterne møder, ligesom afdelingen udarbejder analyser om udvalgte emner.
Kommunaldirektør: Torben Frølich - kommunaldirektoeren@gentofte.dk
Leder af Strategi og Analyse: Dorte McEwen - dmc@gentofte.dk
Borgmestersekretariat
Borgmestersekretariatet hører under kommunaldirektøren og varetager disse ansvarsområder:
- Sekretariat for borgmester, kommunaldirektør og direktør for Klima-, Miljø og Teknik.
- Sekretariatsbetjening af Kommunalbestyrelsen, Økonomiudvalget, Byplanudvalget og ad hoc diverse opgaveudvalg.
- Sekretariat for Jura.
Leder af Borgmestersekretariatet: Dorte McEwen – dmc@gentofte.dk
Jura
Jura hører under kommunaldirektøren og yder rådgivning og understøttelse til hele organisationen om juridiske forhold, eksempelvis beskyttelse af personoplysninger, regler for det politiske arbejde, indgåelse af kontrakter, erstatningsansvar og generel lovfortolkning. Endvidere varetages kommunens forsikringsaftaler og retssager.
Jura varetager også følgende driftsopgaver:
- Sekretariat for Huslejenævn og Beboerklagenævn
- Sekretariat for Hegnssynet
- Sekretariat for Bevillingsnævnet
- Tilsyn med almene boligorganisationer
Der ydes ikke juridisk rådgivning til borgerne, som henvises til at kontakte privatpraktiserende advokater, som der findes en oversigt over på Advokatsamfundets hjemmeside, den sociale retshjælp eller advokatvagten, som træffes på hovedbiblioteket tirsdage i ulige uger mellem kl. 16 og 18. Du kan læse mere her:
Den Sociale Retshjælps Fond - gratis retshjælp og gældsrådgiving
Advokatvagten - Gentofte bibliotekerne
Leder af Jura: Mette Mie Nielsen - met@gentofte.dk
Mail:
Kommunikation
Kommunikation hører under Vicekommunaldirektøren og står for blandt andet for:
- Intern og ekstern kommunikation
- Pressekontakt
- Hjemmesider og SoMe
- Gentofte Lige Nu (borgerblad)
- Kampagner
- Kommunikationsrådgivning og -planlægning.
Kommunaldirektør: Torben Frølich - kommunaldirektoeren@gentofte.dk
Leder af Kommunikation: Marianne Grundsøe - mags@gentofte.dk
Klima, Miljø og Teknik
Klima, Miljø og Teknik har fokus på at udvikle grønne og bæredygtige løsninger i Gentofte. Vi vedligeholder kommunes fysiske omgivelser og beskæftiger os eksempelvis også med forsyning og trafiksikkerhed.
Klima, Miljø og Teknik løser opgaver inden for følgende områder:
- Byggeri og bygningsvedligeholdelse
- Fysisk planlægning
- Klimaplan
- Klimatilpasning
- Miljø
- Renovation
- Fjernvarme
- Trafik
- Vedligeholdelse og renhold af veje
- Grønne områder
- Havne, strande og camping
- Kirkegårde
- Busdrift og Hjælpemiddeldepot
Direktør for Klima, Miljø og Teknik: Marie Louise Madsen - mlma@gentofte.dk
Klima, Miljø og Teknik sekretariat
Klima, Miljø og Teknik fællessekretariatets kerneopgave er at understøtte sikker drift og udvikling af Klima, Miljø og Teknik. Sekretariatet varetager følgende opgaver:
- Administrative opgaver
- Analyseopgaver
- Sekretærfunktion
- Organisationsudvikling
- Digitalisering
Chef, Klima, Miljø og Teknik fællessekretariat: Jimmy Svantemann - tf@gentofte.dk
Park og Vej
Park og Vej behandler spørgsmål og sager om:
- Parker og grønne områder
- Veje og stier
- Trafik
- Kirkegårde
- Havne og strande
- Politik og projektudvikling
- Samskabelse og opgaveudvalg
Chef for Park og Vej: Johanne Leth Nielsen - park-vej@gentofte.dk
Forsyning og Miljø
Forsyning og Miljø består af:
- Natur og Miljø - leder Liselotte Ludvigsen - miljoe@gentofte.dk
- Affald og Genbrug- leder Ulla Dreehsen - renovation@gentofte.dk
Chef af Forsyning og Miljø er Jimmy Svantemann - tf@gentofte.dk
Gentofte Ejendomme
Gentofte Ejendomme bistår forvaltningerne med at bygge, modernisere, afholde drift og forvalte kommunens ejendomme.
Derudover udfører Gentofte Ejendomme en række serviceopgaver for de enkelte institutioner, herunder skoler og plejehjem.
Chef, Gentofte Ejendomme, Yen Meng-Lund: gentofte.ejendomme@gentofte.dk
Plan og Byg
Plan og Byg varetager opgaver inden for fysisk planlægning og er bygningsmyndighed i Gentofte Kommune.
Fysisk planlægning omfatter kommuneplanlægning, lokalplanlægning, byfornyelse og trafikplanlægning samt diverse udviklingsprojekter.
Som bygningsmyndighed administrerer enheden planloven og byggeloven. I forbindelse med byggesagsbehandlingen undersøges om byggearbejder er i overensstemmelse med anden lovgivning, såsom bygningsfredningslov, naturbeskyttelseslov og jordforureningslov.
Derudover er Plan og Byg ansvarlig for Bygnings- og Bolig Registret (BBR).
Plan og Byg vejleder borgere, bygherrer og rådgivere i spørgsmål inden for afdelingens ansvarsområde.
Chef, Plan og Byg: Nina Holst - plan-byg@gentofte.dk
Bus og Hjælpemiddeldepot
Bus og Hjælpemiddeldepotet har ansvaret for:
- Kommunens busdrift
- Udlevering af hjælpemidler til borgere
Leder af Bus og Hjælpemiddeldepotet Tommy Buchwald Holm - tbho@gentofte.dk
Klimaenheden
Klimaenheden har ansvaret for:
- implementering og opfølgning på Klimaplan 2050
- samskabelse og borgerinvolvering i forhold til klima og bæredygtighed
- klimadata- og analyser.
Leder af Klimaenheden: Camilla Lønborg-Jensen – ilr@gentofte.dk
Social og Sundhed
Social og Sundheds hovedopgaver er opdelt i fire målområder:
- Arbejdsmarked og overførselsindkomster
- Borgere med handicap
- Pleje og omsorg for ældre
- Sundhedsfremme, forebyggelse og rehabilitering.
Social og Sundhed er organiseret i fire afdelinger:
- Borger, Erhverv, Beskæftigelse og Integration
- Pleje og Sundhed
- Social og Handicap
- Stab og Forebyggelse
Politiske udvalg:
Social og Sundhed betjener Socialudvalget og udvalgte opgaveudvalg.
Direktør for Social og Sundhed: Helene Rasmussen - mail: Socialdirektoeren@gentofte.dk
Sekretariat: Tlf. 39 98 60 31
Borger, Erhverv, Beskæftigelse og Integration
Borger, Erhverv, Beskæftigelse og Integration varetager Kommuneservice og beskæftigelsesindsatsen i Gentofte Kommune samt udbetaling af sociale ydelser i henholdsvis et jobcenter, et ungecenter og et ydelsescenter. Borger, Erhverv, Beskæftigelse og Integration er samtidig ansvarlig for at implementere kommunens erhvervspolitik og understøtter den lokale erhvervsfremme og erhvervsservice.
Kommuneservice (Borgerservice)
I Kommuneservice hjælper vi borgerne med:
- Pas og kørekort
- Flytning
- Sygesikring
- Vielser
- MitID og digital selvbetjening
- Tillæg til folkepensionister
Vi er organiseret i et borgerteam, som betjener personlige og skriftlige/digitale henvendelser, et kontaktcenter, som besvarer telefoniske henvendelser samt en række opgavebaserede netværk.
Kontakt Kommuneservice på tlf. 39 98 00 00 eller send en e-mail til os på kommuneservice@gentofte.dk
Når du besøger Gentofte Borgerservice, kan du bestille tid på forhånd.
Jobcenter Gentofte
- Sparring om job og uddannelse til ledige
- Afklaring af arbejdsevne og opfølgning på sygdomsforløb
- Løntilskudsjob, virksomhedspraktik og fleksjob
- Integration af flygtninge
Kontakt Jobcenter Gentofte på Tlf. 39 98 68 00 eller send en e-mail til os på gentofte@gentofte.dk
Skriver du personlige informationer, skal du gøre det sikkert med Digital Post. Hav dit NemID klar og skriv ”Jobcenter” i emnefeltet.
Send Digital Post til Gentofte Kommune
Job- og Erhvervsservice
- Hjælp til virksomheder med at finde nye medarbejdere
- Generel hjælp og sparring til virksomheder
Har du brug for hjælp til rekruttering? Så kontakt virksomhedskonsulenterne på tlf. 39 98 61 00. Du kan også sende en e-mail til gentofte@gentofte.dk
Har du har brug for hjælp til din virksomhed? så kontakt erhvervskonsulent Martin Gyldstrand på
tlf. 20 46 08 76 eller på e-mail mgyl@gentofte.dk
Ungecenter Gentofte (for unge under 30 år uden en erhvervsuddannelse)
- Sparring og hjælp til at søge job og uddannelse
- Vejledning i uddannelsesvalg
- Virksomhedspraktik og løntilskudsjob
- Støtte via fx mentorordning.
Du kan ringe til Ungecenter Gentofte på tlf. 39 98 68 00 (tast 2) eller sende Du kan sende en e-mail til os på: Gentofte@gentofte.dk
Skriver du personlige informationer, skal du gøre det sikkert med Digital Post. Hav dit NemID klar og skriv ”Ungecenter” i emnefeltet.
Send Digital Post til Gentofte Kommune
Ydelsescenter Gentofte
- Forsørgelsesydelser som fx kontanthjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse, ledighedsydelse og førtidspension.
- Refusion til arbejdsgivere
- Rådgivning om sociale forhold.
Du kan ringe til Ydelsescenter Gentofte på tlf. 39 98 68 00 (tast 3) eller sende en e-mail til gentofte@gentofte.dk
Skriver du personlige informationer, skal du gøre det sikkert med Digital Post. Hav dit NemID klar og skriv ”Ydelsescenter” i emnefeltet.
Send Digital Post til Gentofte Kommune
Chef for Erhverv, Beskæftigelse og Integration: Kasper Tange Jørgensen - ktaj@gentofte.dk
Stab og Forebyggelse
Stab og Forebyggelse består af: Stab og Udvikling og af Forebyggelse og Sundhedsfremme.
Stab og Udvikling løser tværgående udviklingsopgaver, som understøtter opgaverne i Social og Sundheds øvrige afdelinger, og kommer med indspil til kommunens strategi og budget.
Afdelingen er også sekretariat og forkontor for socialdirektøren og for en lang række af udvalg eksempel socialudvalget og betjener blandt andet seniorråd, handicapråd og integrationsråd.
Forebyggelse og Sundhedsfremme er en enhed, der bidrager til at skabe de rigtige rammer for sund livsstil og levevis til borgere, brugere og ansatte i kommunen. De er tovholder på kommunens sundhedspolitik og udvikler strategier og metoder til forebyggelse og sundhedsfremme i Gentofte.
Kontakt
Du kan sende en mail til Stab og Udvikling på: stabogudvikling@gentofte.dk
Hvis din henvendelse indeholder følsomme oplysninger, skal du sende via borger.dk, skriv ”Stab og Udvikling” i emnefeltet.
Du kan kontakte Forebyggelse og Sundhedsfremme på: forebyggelseogsundhedsfremme@gentofte.dk
Hvis din henvendelse indeholder følsomme oplysninger, skal du sende via borger.dk, skriv ”Forebyggelse og Sundhedsfremme” i emnefeltet.
Send Digital Post til Gentofte Kommune
Chef for Stab og Forebyggelse: Jesper Holmboe - jesh@gentofte.dk
Social og Handicap
Social og Handicap tager sig af opgaver inden for social- og handicapområdet.
Fokus er på borgere over 18 år med et handicap, psykisk sygdom, sociale problemer eller et misbrug samt på flygtninge, hjemløse og andre i akut bolignød.
Social og Handicap visiterer borgere til blandt andet:
- socialpædagogisk støtte
- bo- og dagtilbud
- STU (særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse)
- herberg
- misbrugsbehandling.
Derudover tager afdelingen sig af boligplacering af flygtninge, hjemløse og andre i akut bolignød.
Social og Handicap driver en række tilbud for voksne med et handicap, psykisk sygdom eller sociale problemer.
Kontakt
Kontakt Social og Handicap på telefon 39 98 61 59 eller send en mail til socialoghandicap@gentofte.dk
Hvis din henvendelse indeholder følsomme oplysninger, skal du sende via borger.dk, skriv ”Social & Handicap” i emnefeltet.
Send Digital Post til Gentofte Kommune
Chef for Social og Handicap: Anita Bahnsen - aba@gentofte.dk
Pleje og Sundhed
Pleje og Sundhed tager sig af opgaver inden for ældre- og sundhedsområdet. Pleje og Sundhed samarbejder med borgere og pårørende inden for områderne:
- Hjemmehjælp – både praktisk hjælp og personlig pleje
- Hjemmesygepleje
- Rehabilitering og genoptræning
- Forebyggelsesindsatser
- Ældre- og plejeboliger
- Daghjem, dagcenter og aflastningsophold
- Hjælpemidler og boligændringer
- Madservice, linnedservice og omsorgstandpleje
Pleje og Sundhed består af Myndighed, Gentofte Kommunes Hjemmepleje og Hjemmesygepleje, Gentofte plejeboliger (plejehjem) og Center for Rehabilitering og Forebyggelse (tidligere Tranehaven). Derudover er der staben Kvalitet og Udvikling, som bl.a. betjener det politiske udvalg og understøtter uddannelse af elever og studerende inden for pleje- og sundhedsområdet.
Vores arbejde tager udgangspunkt i borgerens egne ønsker og mål. Formålet er, at alle borgere oplever at kunne blive ved med at leve det liv, de gerne vil.
Kontakt
Chef for Pleje og Sundhed: Tina Roikjer Køtter, tlf. 39 98 65 70 mail: trke@gentofte.dk
Du kan kontakte Pleje og Sundhed på tlf. 39 98 05 83 eller mail plejeogsundhed@gentofte.dk
Hvis din henvendelse indeholder følsomme oplysninger, skal du sende via borger.dk, skriv ”Pleje og Sundhed” i emnefeltet.
Børn og Skole, Kultur, Unge og Fritid
I Børn og Skole, Kultur, Unge og Fritid arbejder vi for at skabe de bedste rammer for børn og unges læring og trivsel, samt udvikle attraktive og varierede kultur- og idrætstilbud til alle borgere i Gentofte Kommune. Det gør vi med afsæt i to visioner:
- Ethvert Gentofte-barn og enhver Gentofte-ung lever et godt børne- og ungeliv, der skaber grundlag for et godt voksenliv
- Alle borgere oplever åbne fællesskaber, der giver glæde, udvikling og mangfoldighed
Direktør for Børn og Skole, Kultur, Unge og Fritid: Anders-Peter Østergaard - apoe@gentofte.dk
Tlf. 39 98 00 00
Dagtilbud
På dagtilbudsområdet arbejder vi med udgangspunkt i visionen Tryghed, Leg og Læring – Børn forandrer verden.
Dagtilbuds primære opgave er at understøtte og udvikle daginstitutioner og en dagpleje af høj kvalitet, for at sikre alle børns læring og udvikling.
Dagtilbud har ansvaret for:
- 50 daginstitutioner
- Dagplejen
Dagtilbudschef: Jonas Feldbæk Nielsen - jfni@gentofte.dk
Skole
På skoleområdet arbejder vi med afsæt i visionen Læring uden grænser og ønsket om at ethvert barn og enhver ung udvikler sit potentiale til det maksimale.
Skole har ansvaret for:
- 11 folkeskoler
- 1 specialskole
- 12 GFO'er (skolefritidsordninger)
- Ungdomsskolen
- Specialundervisning
- 9 fritidscentre
Skolechef: Susanne Poulsen - spou@gentofte.dk
Familie og Sundhed
Familie og Sundheds kerneopgave er at skabe tryghed, for såvel de mest udsatte børn og unge, som børn med funktionsnedsættelser.
Derudover arbejder vi for at understøtte børn og unges trivsel, sundhed og læring.
Familie og Sundhed er organiseret i:
- Børn og Familie (forvaltningen)
- Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR)
- SSP - samarbejde mellem skole, sociale myndigheder og politi
- Sociale Institutioner
- Familiecentret
- Ungekontakten
- Familiens Hus
- Tandplejen
- Sundhedsplejen.
Chef for Familie og Sundhed: Helle Stennicke - mail: hste@gentofte.dk
Fritid
Fritidsafdelingen arbejder med at skabe de bedste rammer for et aktivt fritidsliv.
Gentofte Kommunes Idræts- og bevægelsespolitik og Gentofte Kommunes Folkeoplysningspolitik sætter retningen for fritidsafdelingens arbejde.
Det folkeoplysende område dækker arbejdet med de frivillige foreninger og oplysningsforbund, herunder tildeling af diverse tilskud, fordeling af puljemidler og understøttelse af tiltag.
Fritidsafdelingen har også det overordnede ansvar for Gentofte Kommunes idrætsanlæg.
Fritidschef: Stig Eiberg Hansen - seha@gentofte.dk
Kultur og Unge
Gentofte Kommune varetager drift af:
- Gentofte Hovedbibliotek, med Lokalhistorisk Arkiv og Tranen
- Fem bydelsbiblioteker i Ordrup, Gentofte, Dyssegård, Jægersborg og Vangede
- Kulturskolerne
- Gentofte Musikskole
- Musikbunkeren
- Festivalerne: Kultur & Festdage, Golden Days Festival og GentofteNatten
- Formidlingscenter Garderhøjfortet
- Centralbiblioteket for Region Hovedstaden
- Kulturklub Gentofte – et tværkulturelt markedsføringsinitiativ
- Børnekultur i tværgående perspektiv
- Ungekultur i tværgående perspektiv
- Kulturhuset i Byens Hus
- Eventenheden arbejder med understøttelse af begivenheder på tværs af hele Gentofte Kommune
Gennem puljer støtter Gentofte Kommune kulturtilbud for børn, unge og voksne.
Gentofte Kommune yder tilskud til:
- Øregaard Museum
- Gentofte Musikskole
- Bellevue Teatret
- Gentofte Kino
Chef for Kultur og Unge: Stine Wilms Høyer - swi@gentofte.dk
Strategisk Udvikling og Support
Strategisk udvikling og support (SUS) er en afdeling i direktørområdet Børn og Skole, Kultur, Unge og Fritid (BSKUF). Vores opgave er - i samarbejde med direktør og fagchefer - at understøtte fagområdernes drift og udvikling på forskellig vis.
Vi skal sikre en stærk direktørbetjening, understøtte tværgående samarbejder med et helhedsorienteret blik og en særlig understøttelse af Skole, Dagtilbud og Kultur. Derudover løfter vi en række opgaver på tværs af området, hvor vi har ansvar for at udvikle, organisere og drive opgaver, der går på tværs i BSKUF. Vi varetager fx den politiske betjening på tværs, varetager sekretærfunktioner for direktør og chefer, er tovholdere på store og små faglige og administrative udviklingsopgaver og løfter administrative driftsopgaver både på tværs og inden for de enkelte fagområder.
SUS er organiseret i tre teams og vi er samlet en chef, tre ledere og ca. 50 medarbejdere.
Chef for Strategisk udvikling og support:
Susanne Hostrup Lanstorp - sula@gentofte.dk
SUS Dagtilbud og Pladsanvisningen:
leder: vakant
SUS Skole og Fælleskaber:
leder: vakant
SUS Strategi og Kommunikation:
leder Christine Elisabeth Riis - cer@gentofte.dk