Baggrund og formål
Vi skal som kommune hjælpe ledige borgere i at komme i arbejde eller uddannelse. Der er borgere, der er parate til at kunne varetage et job i morgen, og der er borgere, der er udfordret af andre problematikker udover ledighed. Vi skal sikre, at borgerne uanset situation oplever at blive værdigt behandlet i deres forløb til arbejde eller i uddannelse. Det er et af de nationalt fastsatte ministermål for 2022, at alle ledige skal have en værdig sagsbehandling.
Som kommune møder vi virksomheder i mange forskellige sammenhænge eksempelvis ved rekrutteringer, i byggesager, i dialogen om den bæredygtige udvikling, mv. En åben dialog om udfordringer, behov og interesser mellem erhvervet og kommunen bidrager til at finde løsninger. Virksomhederne skal opleve, at kommunen er en serviceorienteret og løsningsorienteret samarbejdspart.
Måles på, at:
- Borgerne oplever at blive mødt værdigt i dialogen med jobcentret om beskæftigelsesindsatsen. Det endelig mål vil blive opstillet, når baseline er etableret.
- Virksomheder i deres dialog med kommunen oplever Gentofte Kommune som en service- og løsningsorienteret samarbejdspart. Målet er, at 84 pct. af virksomhederne samlet set er meget tilfredse/tilfredse med forløbet.
Baseline 2022: 82 pct. af virksomhederne har svaret, at de samlet set har været meget tilfredse eller tilfredse md forløbet.