- Du har mulighed for at blive fritaget fra at modtage Digital Post
- Du skal møde personligt op i Borgerservice for at anmode om at blive fritaget
- Du kan give andre læseadgang til din digitale postkasse
- Du kan give andre fuldmagt til at søge om fritagelse på dine vegne
Fritagelse fra Digital Post
Værd at vide
Selvbetjening
-
Information og hjælp på Borger.dk
På Borger.dk finder du mere information og hjælp til fritagelse fra samt læseadgang til Digital Post
-
Fritagelsesblanket (PDF)
Anmodning om fritagelse fra Digital Post for borgere, jf. lov om Digital Post.
-
Fuldmagt til læseadgang til Digital Post (PDF)
Du kan give læseadgang til en person eller en virksomhed. Dette kan fx være din ægtefælle, dit barn, en ven eller en professionel rådgiver.
-
Fuldmagt til fritagelse fra Digital Post (PDF)
Hvis du ikke kan møde op personligt, kan du anmode om fritagelse ved at udfylde denne blanket og aflevere den til en person, som kan aflevere den i kommunens borgerservice for dig.
-
Fritagelsesblanket for Virksomhed (PDF)
Blanket til anmodning om fritagelse fra Digital Post til virksomhed.
-
Fuldmagt til anmodning om fritagelse fra Digital Post til virksomheder
Du kan som tegningsberettiget for virksomheden give en anden person (fx en advokat eller revisor) fuldmagt til at anmode kommunen om, at virksomheden fritages for at modtage Digital Post fra det offentlige.