Sagsbehandlingen ved huslejenævnet er iht. boligreguleringslovens § 39 skriftlig, og indbringelse af en sag skal derfor ske enten pr. brev eller ved fremsendelse af e-mail til huslejenævnets officielle mailadresse: huslejenaevn@gentofte.dk
Af indbringelsen skal det klart fremgå, hvad det helt konkret er, der klages over. Til indbringelsen vedlægges kopi af lejeaftale samt kopi af relevante dokumenter alt efter sagstype, fx korrespondance med modparten, billedmateriale, forbedringsbilag, lejevarslinger m.v. Vedrører sagen fraflytning af et lejemål, skal det ved indbringelsen oplyses, hvornår lejer afleverede nøglerne til lejemålet til udlejer. Foreligger der indflytningsrapport, fraflytningsrapport, flytteopgørelse m.v. skal indbringelsen ligeledes indeholde kopi af disse dokumenter.
Det koster et gebyr på 357 kr. at indbringe en sag for Huslejenævnet. Beløbet opkræves automatisk ved fremsendelse af girokort via Digital Post. Klagegebyret reguleres én gang årligt. Klagegebyret tilbagebetales ikke, heller ikke hvis du får medhold i din klage.
Huslejenævnets adresse er: Huslejenævnet, Gentofte Kommune, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund, tlf. 39 98 00 41.